false

Vår modell för att bygga starka varumärken

När vi tar fram nya varumärken eller vitaliserar befintliga, jobbar vi efter vår c/o-modell. Ibland tar den några timmar att gå igenom, ibland tar det månader. Allt beror på ditt behov och din verksamhet. c/o modellen är ett strukturerat sätt för oss att tillsammans med dig gå igenom ert arv, ert nuläge och era kommande utmaningar.

Den brukar innehålla allt ifrån studiebesök, analyser av era konkurrenters budskap, genomgång av era produkter, intervjuer med era kunder och medarbetare och ibland en workshop om just varumärken, när det behövs. Men vi utformar alltid c/o modellen efter just era förutsättningar. Så därför görs ibland ovanstående under ett par timmar och ibland spritt över några månader.

Det vi vill med vår modell, är att lära känna er. Och era produkter, kunder, medarbetare och framtidsvisioner. På riktigt. För om man vill kunna förändra något på riktigt med sitt varumärkesbyggande måste allt man säger och utstrålar bygga på något riktigt. Och rimma med exakt det ni vill åstadkomma med ert bolag.

Arbetet resulterar i en väl förankrad, sann och stark visuell och verbal identitet. Det vill säga grunden till all er framtida kommunikation under en lång tid framöver. Allt samlat i en bok. Er bok om ert varumärke.

Brand C/ontent Book

En Brand C/ontent Book, BC/B, är en samling av innehållet – på engelska content – i ert varumärkes visuella och verbala identitet. Här samlar vi grunden till ert kommunikationskoncept, det vill säga det skrivna och talade orden som ska leda era målgrupper rätt samt allt formspråk så som bilder, färger, grafiska element som ska få ert företag att se så bra ut som ni är.

false
false

We take c/o design.

”- Det är snyggt. Skitsnyggt. Det finaste jag sett! Varför? Ingen aning. Kan inte beskriva det men jag älskar det.

Det är fult. Så enkelt är det. Jag tycker inte om det. Det är… usch. Byt ut bilden, större mellanrum, sådärja, mindre bilder, annan nyans, nu så!”

En pixel hit, en annan dit och in med något som ser kul ut. ”- Vänta, det blev tråkigt. Det blev för kul, kasta och börja om. Vitt papper, blankt papper. Ett stort jävla A, nej, sudda bort in med något klassiskt istället. En linje, nej två, nej tre! Nu – ser arty ut, fast stramt. Kul, fast nytt. Ja!”

God design är lika svårt att sätta ord på som det är lätt att tycka något är underbart fantastiskt snyggt. Ge oss bara lite av dig själv, vart ni är på väg och berätta vilka dina kunder är. Så gör vi så att du ser ut som du alltid har velat.

Det bästa formspråket, är det som stämmer. Det som stämmer överens med vad man säljer och vill förmedla. Det är lätt i dag att skapa snygga saker. Men snygga saker utan relevans eller förankring blir bara snygga saker. Form med förankring och relevans kan däremot göra så mycket mer. Det kan förmedla känslor och skapa köpsug. Något som verkligen skapat köpsug, är vår kunds egna öl ”Beerik”. Som är en kombination av krögarkoncernen Erik i Forsen, Erik på Slottet och Erik till bordets ägare och grundare Erik Olofssons förnamn och det engelska ordet för öl, beer. Titta här, för att se hur vi gjorde deras egna öl till en succé bland gästerna.